A szállodai adminisztrációban dolgozók régóta áldják a napot, amikor az első channel managerek megjelentek. Azt megelőzően manuálisan kellett minden foglalást felvinni a szálláshelykezelő szoftverekbe, ami vég nélküli adminisztrációt és rengeteg hibázási lehetőséget hordozott magában.
Képzeljük el, hogy egy 20 szobás panziónak kb napi 10-15 foglalást kell felrögzítenie, amire még rájön jó pár módosítás és lemondás is, mindezt 4-5 különböző foglalási csatornáról. Az összes adat megfelelő bevitelével és ellenőrzésével ez napi minimum 1-2 óra adminisztrációs terhet jelent. Erre jön rá az árak és elérhető szobák vagy ágyak számának folyamatos frissítése a különböző foglalós oldalakon és máris összesen napi 2-4 óra elment adatrögzítéssel. Ezt a folyamatot egyszerűsíti le nagyon a channel manager, ami összeköti a szálláshelykezelő szoftverünket a kiválasztott online utazási irodákkal, pl. Booking.com. Ezzel nem csupán sok időt, de legalább annyi kellemetlenséget is megspórolhatunk, hiszen a hibák számát is közel nullára redukálja. Előfordulnak szinkronizálási nehézségek, de összehasonlíthatatlanul kevesebb mint a manuális felvitelből fakadó elírások száma.
Az értékesítési csatornák automatikus szinkronjával dinamikusabb árazásra lesz lehetőségünk és az eladható szoba mennyiségek is azonnal meg fognak jelenni a foglalós oldalakon (pl. szallas.hu). Ezenfelül megnyitja a lehetőséget további értékesítési csatornák bevonására és az ártípusaink kiszélesítésére is.
Ha kicsit elkezdünk az első részben említett óraszámokkal számolgatni, akkor gyorsan ki fog jönni, hogy még a drágább channel managerek is villámgyorsan megtérülnek, de szerencsére széles a spektrum, ezért szinte biztos, hogy fogunk a számunkra szimpatikus szolgáltatót találni. Ha szezonális szállást üzemeltetünk, akkor érdemes olyan channel managert keresni, akiknél csak akkor kell fizetni, amikor foglalásunk is érkezik. Ilyen például az eZee Centrix, mely magyar nyelven is elérhető. Talán a legjobb szűkítési mód, ha megnézzük, hogy a szálláshelykezelő szoftverünk mely channel managerekhez van már bekötve, vagy ha már találtunk egy szimpatikus channel managert, akkor náluk is meg lehet nézni, hogy milyen szálláshelykezelőkhöz csatlakoznak.
A jobb channel managerek üzembehelyezése a szállás méretétől függően pár nap, de maximum 1-2 hét alatt kivitelezhető. A szoba- és ártípusainkat kell létrehoznunk, majd összepárosítanunk a szálláshely kezelőben lévőkkel. Összefoglalva az eddigieket, mind az adminisztrációban, mind az értékesítésben hatalmas előrelépést fog jelenteni a foglalások, árak, elérhető szobamennyiségek automatizálása, ezért mindenkit csak bíztatni tudunk ennek a fejlesztésnek a meglépésére.
Mi a FelhőMatrac szálláshelykezelőnél azt az elvet valljuk, hogy csak akkor számlázunk, amikor van ügyfeleinknek vendége, és akkor is a megvalósult vendégéjszakák alapján, így nem csoda, hogy remek együttműködő partnerünkre találtunk a szintén forgalom alapján számlázó eZee Centrixben, főleg mert széleskörű szolgáltatásokkal könnyíti a vendégadminisztrációt a FelhőMatrac alapszolgáltatásain felül. A FelhőMatrac és az eZee Centrix együttes használatával rengeteg munkaórát spórolhatnak meg az amúgy is leterhelt szállásadók. Az alábbi űrlap kitöltésével kérhet hozzáférést a FelhőMatrac Demo felületéhez.
Copyright © Felhőmatrac 2022. Minden jog fenntartva!
A Felhőmatrac szálláskezelőt a 7Hills Kft. készíti.