Az utazni vágyók között egyre gyakoribb, hogy  a szállásfoglalást alaposabb kutatómunka előzi meg. Fontos tehát, hogy tudjuk mi is jelenik meg rólunk a világhálón és éljünk a közösségi média adta lehetőségekkel. Cikkünkben összegyűjtöttünk néhány ötletet arról, hogyan veheti kézbe szálláshelye marketingjét a közösségi médiában. 

Tervezz

Mielőtt belevágnánk tervezzük meg, hogy mi is az, amit a szálláshelyünkről közvetíteni akarunk; Kiket szeretnénk megszólítani? Miben kiemelkedő a szálláshelyünk? Érdemes tudatosan kommunikálni azt, hogy milyen utazó közönséget is szeretnénk bevonzani és figyelembe venni, hogy az egyes közösségi média portáloknak más a felhasználói csoportja. Átgondolt stratégia kell tehát ahhoz, hogy a megfelelő embereket tudjuk elérni a megfelelő üzenettel. pl. Ha egy vendégházunk van közel az erdőhöz és a célközönségünk a kirándulók, akkor érdemes megosztani pl. közeli túraútvonalak leírásait, képeket a természetről. Ha egy városi szállónk van, akkor a látványosságokat, program lehetőségeket lehet előtérbe helyezni. Tehát ne csak magáról a szálláshelyről osszunk meg tartalmat, hanem mindenről, ami az oda látogatóknak releváns lehet, így gyakrabban látogatnak majd el az oldalunkra.

Hozd létre a profilod

Az egyes közösségi oldalakon ingyenesen létre tudod hozni a profilod, tehát megadod a szálláshelyed adatait és színesíted leírással, képekkel.  Figyelj arra, hogy jó minőségű képeket tegyél közzé és profilképnek válassz egy jól felismerhető  logót.

Posztolj

Rendszeresen ossz meg tartalmat, legyél aktív.  Heti akár többször is tegyél közzé, de ne vidd túlzásba. Ha túl sokat posztolsz zavaró lehet és törölhetnek. Figyeld azt is, hogy hány órakor teszel közzé, nem érdemes pl. túl későn, amikor már sokan alszanak. Nézd a kedvelések számát, ha nő, akkor jó úton jársz, ha csökken, akkor gondold át mit csinálhatnál másképp. Fontosabb adatok, amelyekre érdemes figyelni:
  • Kedvelések száma
  • Megosztások száma
  • Elért emberek száma

Lépj interakcióba

Ha valaki követi az oldalad, kövesd vissza te is, a hozzászólásokra válaszolj és kedveld te is mások bejegyzését.  Ha a követőid látják, hogy aktív vagy szívesebben kedvelik, szólnak hozzá a bejegyzéseidhez, esetleg osztják meg őket, amivel további embereket érhetsz el. Mik a legnépszerűbb közösségi oldalak? 
  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • Tripadvisor
  • TikTok
Jó, ha több helyen is megjelenünk, de ne vállaljuk túl magunkat. A legjobb ha kiválasztunk 2-3 olyan felületet amit rendszeresen tudunk kezelni és a célközönséghez a leginkább passzol. Az oldalaknak megfelelően tegyünk közzé mást és mást. Nem való ugyanaz pl. az Instagramra, mint a Youtubera, és a felhasználóknak sincs oka akkor több helyen is követni minket.

Az utazni vágyók között egyre gyakoribb, hogy  a szállásfoglalást alaposabb kutatómunka előzi meg. Fontos tehát, hogy tudjuk mi is jelenik meg rólunk a világhálón és éljünk a közösségi média adta lehetőségekkel. Cikkünkben összegyűjtöttünk néhány ötletet arról, hogyan veheti kézbe szálláshelye marketingjét a közösségi médiában. 

Tervezz

Mielőtt belevágnánk tervezzük meg, hogy mi is az, amit a szálláshelyünkről közvetíteni akarunk; Kiket szeretnénk megszólítani? Miben kiemelkedő a szálláshelyünk?

Érdemes tudatosan kommunikálni azt, hogy milyen utazó közönséget is szeretnénk bevonzani és figyelembe venni, hogy az egyes közösségi média portáloknak más a felhasználói csoportja. Átgondolt stratégia kell tehát ahhoz, hogy a megfelelő embereket tudjuk elérni a megfelelő üzenettel. pl. Ha egy vendégházunk van közel az erdőhöz és a célközönségünk a kirándulók, akkor érdemes megosztani pl. közeli túraútvonalak leírásait, képeket a természetről. Ha egy városi szállónk van, akkor a látványosságokat, program lehetőségeket lehet előtérbe helyezni. Tehát ne csak magáról a szálláshelyről osszunk meg tartalmat, hanem mindenről, ami az oda látogatóknak releváns lehet, így gyakrabban látogatnak majd el az oldalunkra.

Hozd létre a profilod

Az egyes közösségi oldalakon ingyenesen létre tudod hozni a profilod, tehát megadod a szálláshelyed adatait és színesíted leírással, képekkel.  Figyelj arra, hogy jó minőségű képeket tegyél közzé és profilképnek válassz egy jól felismerhető  logót.

Posztolj

Rendszeresen ossz meg tartalmat, legyél aktív. Heti akár többször is tegyél közzé, de ne vidd túlzásba. Ha túl sokat posztolsz zavaró lehet és törölhetnek. Figyeld azt is, hogy hány órakor teszel közzé, nem érdemes pl. túl későn, amikor már sokan alszanak. Nézd a kedvelések számát, ha nő, akkor jó úton jársz, ha csökken, akkor gondold át mit csinálhatnál másképp.

Fontosabb adatok, amelyekre érdemes figyelni:

  • Kedvelések száma
  • Megosztások száma
  • Elért emberek száma

Lépj interakcióba

Ha valaki követi az oldalad, kövesd vissza te is, a hozzászólásokra válaszolj és kedveld te is mások bejegyzését.  Ha a követőid látják, hogy aktív vagy szívesebben kedvelik, szólnak hozzá a bejegyzéseidhez, esetleg osztják meg őket, amivel további embereket érhetsz el.

Mik a legnépszerűbb közösségi oldalak?

  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • Tripadvisor
  • TikTok

Jó, ha több helyen is megjelenünk, de ne vállaljuk túl magunkat. A legjobb ha kiválasztunk 2-3 olyan felületet amit rendszeresen tudunk kezelni és a célközönséghez a leginkább passzol. Az oldalaknak megfelelően tegyünk közzé mást és mást. Nem való ugyanaz pl. az Instagramra, mint a Youtubera, és a felhasználóknak sincs oka akkor több helyen is követni minket.

Copyright © Felhőmatrac 2022. Minden jog fenntartva!

A Felhőmatrac szálláskezelőt a 7Hills Kft. készíti.

Közösség