Szeptember 1-től minden szálláshelynek rendelkeznie kell digitális okmányolvasóval, ami összeköttetésben van egy szálláshelykezelő szoftverrel, ami képes továbbítani a beolvasott okmány adatait a VIZA rendszerbe. Erről bővebben szakmai blogunkban olvashat.

A Doquval kapcsolatos gyakran ismételt kérdéseket itt találja: DOQU FAQ

A FelhőMatrac partnere ebben a teljesen új fejlesztésű mobilapplikáció, a Doqu, mellyel ügyfeleink a piacon egyedülállóan kedvező áron juthanak hozzá a kötelező digitális okmányolvasóhoz. Az alábbiakban találja a leírást a regisztráció és a használat menetéről. Az alábbi használati utasítás azon ügyfeleinknek szól, akik már rendelkeznek FelhőMatrac fiókkal.

Még nincsen FelhőMatrac fiókja? 

Első lépés, regisztráljon a Doqu honlapján: Doqu regisztráció Lépjen be FelhőMatrac fiókjába, és a szálláshelye adatainál a Doqu fülre kattintva lépjen be a Doqu honlapján megadott regisztrációs adataival. Ha több szálláshelye van FelhőMatrac fiókjában, akkor ezt a lépést minden szálláshelynél el kell végezni. Az összekötést követően töltse le a Doqu mobilalkalmazást iOs vagy Android telefonjára:
majd ismét, a létrehozott regisztrációs adataival lépjen be az alkalmazásba: Itt már fogja látni a FelhőMatracban vezetett szálláshelyét, vagy szálláshelyeit. A dokumentum olvasó most már azonnal használható is. Kattintson a szálláshelyre, majd a dokumentum beolvasása gombra. Első használatkor itt megjelenik egy betöltés folyamat, ami az adatbázisok összekapcsolását mutatja, ezt csak egyszer, az első használatnál kell végigvárni: Ezután első használatkor engedélyezni kell egyes telefonokon, hogy a Doqu alkalmazás hozzáférjen a készülék kamerájához, és megjelenik a beolvasó nézet. Helyezze a négyzetbe az okmányt, majd amikor megtörtént az első oldal scannelése, fordítsa meg a dokumentumot, és ismételje meg a hátoldallal is. Az applikáció kiírja, hogyha sikeresen megtörtént a beolvasás. Ha több vendég érkezik, érdemes az összes vendég adatait bescannelni egymás után, a foglaláshoz rendelést a FelhőMatrac fiókból ezt követően, egyben érdemes elvégezni. Ha minden vendég okmányát beolvasta, térjen vissza FelhőMatrac fiókjába, hogy a vendégadatokat hozzárendelje a foglaláshoz. A naptár nézetben kattintson a foglalásra: A foglaláson belül a Vendégek fülön kattintson az új vendég gombra, majd a vendégadatok opcióra: Itt megjelennek bal oldalon a vendégek, akiknek az okmányát beolvasta, és rájuk kattintva kitöltésre kerülnek a mezők az okmányról leolvasott vendégadatokkal: A narancssárga NTAK feliratú mezők nélkül nem engedi a rendszer, hogy elmentsük a foglalást, hiszen ezeket az adatokat az NTAK-nak szükséges továbbítani, de ezek nem szerepelnek az okmányon, tehát ezt kézzel kell beállítani. Amennyiben az önkormányzat (ahova a szálláshely tartozik) kéri a címet is a vendégkönyv miatt, akkor azt is itt érdemes megadni. A bescannelt vendégadatok addig láthatóak a baloldalon, amíg hozzá nem rendeltük őket egy foglaláshoz, de maximum 2 napig. A személyes adatok a mobil eszközön nem kerülnek eltárolásra, csak a FelhőMatracon belül hozzáférhetőek, és két napon belül törlődnek a Doqu szerveréről is.

Ügyfélkapcsolat

Keresse bátran kollégáinkat! Nincs rossz kérdés.
E-mail: info@felhomatrac.hu
Telefon: +36 30 49 33 627
H-P: 09:00 – 17:00

Copyright © Felhőmatrac 2022. Minden jog fenntartva!

A Felhőmatrac szálláskezelőt a 7Hills Kft. készíti.

Közösség